2. Dünya Savaşında Alman Luftwaffe Asları Neden Çok Başarılı Oldu?

Theodor Weissenberger, Heinrich Ehrler, Rudi Müller

2. Dünya savaşı esnasında müttefik ülkelere ait pilotlar, Alman meslektaşlarına gönülsüz bir saygı ve  hayranlık besliyorlardı. Bunda kuşkusuz Alman aslarının oldukça yüksek ölme/öldürme oranlarına sahip olması yatmaktaydı. Peki Alman asları bu ünlerini gerçekten hak ediyorlar mı? Kesinlikle ancak gözden kaçırmamamız gereken bazı husulsar var;

Korgeneral Günther Rall Almanya’nın 3. en ölümcül pilotuydu. BF 109 uçağıyla Fransa’da, Britanya’da, Balkanlarda ve Girit semalarında 621 defa havalandı. Savaş sona erdiğinde kesinleşmiş 275 hava galibiyeti bulunmaktaydı. Çok medyatik bir isim olmadığından onu çok fazla duymuş olmayabilirsiniz ancak o düşmanları tarafından yakından tanınan bir isimdi.

Rall, verdiği bir röpartajda Alman aslarının bu denli yüksek başarılara imza atmasını üç ana sebepte açıklamaktadyı;

(1) onlar asla hedef aramak zorunda kalmadılar.

(2) onlar her zaman tetikteydi.

(3) onlar vazgeçilmezlerdi.

İlk bölümü açıklayacak olursak, Almanya savaş başlarında komşularına saldırarak nispeten zayıf ülke ordularına karşı başarılı taktik anlayışlarını güzelce uyguladılar. Ancak 1941 sonlarından itibaren etrafta artık sadece Sovyetler, Britanyalılar ve Amerika kalmıştı.

1943 yılında İtalya teslim olduğunda Almanya artık izole edilmişti. Bu durum, İspanya iç savaşından itibaren Almanya’nın elindeki en büyük güç olan tecrübelerin ve nihai üstünlüğün artık sona erdiği anlamına gelmekteydi. Ayrıca müttefiklerin muazzam üretim güçleri Nazi Almanyasını menteşe gibi sıkıştırmaktaydı.

Müttefik pilotlar nadiren düşman ile temas sağlıyordu ancak Alman pilotlar sürekli temastaydı. Temasın fazla olması, hedef arama ihtiyacının ortadan kalkması öldürme için daha çok fırsat sunmaktaydı. Bu durum Alman pilotların öldürme sayılarını yükseltirken aynı zamanda kendi sonlarının da daha hızlı yaklaşmasını sağlıyordu.

Diğer yandan müttefik pilotları görev uçuşlarının ardından listenin tekrar kendilerine gelmesini bekliyor, bu aradaki uzun zaman diliminde eğlenebiliyorladı. Belirli bir zaman diiminde yapılan pratik oranı bu nedenle oldukça aşağılara iniyor, sürekli uçuştan uçuşa koşan Alman pilotları karşısında çok daha tecrübesiz hale getiriyordu.

Sayı olarak çok daha az olan Alman pilotları için dinlenmek ve eğlenmek çok büyük bir lükstü. Kalifiyeli pilot açığı ve yüksek yıpranma payı Rall gibi pilotların savaş dışı kalana kadar sürekli uçup savaşmaktan başka bir seçeneğinin olmadığını da göstermekteydi.

Özetle, Alman aslarının çok yüksek skorları sadece kendi yeteneklerinden değil, düşmana nazaran daha hazır ve daha çok fırsata sahip olmalarından kaynaklanmaktaydı.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s