Hans-Ulrich Rudel

7940402_1074001730

Hans-Ulrich Rudel, İkinci Dünya Savaşında görev alan bir Alman bombardıman pilotudur. Onu diğer pilotlardan ayıran bazı özellikleri vardı. Aldığı en kıdemli madalyalar (hatta bir tanesi sadece kendisine özel verilmiştir) ve günümüzde bile hala kırılamamış bir rekor olan 2530 görev uçuşuna çıkması ve bu uçuşları inanılmaz başarı ve cesaret örnekleri vererek taçlandırmasıdır. Almanların gökyüzü semalarındaki Erich Hartmann, Manfred von Richtofen gibi savaş sanatının ustalarından biridir.

Hayatı

Hans-Ulrich Rudel, 2 Haziran 1916 tarihinde Prusya krallığına bağlı Silezya bölgesinde dünyaya geldi. Günümüzde bu bölge güneybatı Polonya’nın bir parçasıdır. Lutheryan bir vekilin oğlu olan Rudel, gençlik dönemlerinde okulda pek de başarılı olmayan notlarıyla değil, oldukça sportmen bir kişiliğiyle ün saldı. Liseyi bitirdikten sonra Alman Hava Kuvvetleri’ne (Luftwaffe) katıldı. Wildpark-Werder’de “Havacılık Okulu”nda temel eğitim gördü.

Haziran 1938 tarihinde kıdemli askeri öğrenci olarak Graz’daki I./Sturzkampfgeschwader’a katıldı. Okulda özellikle yeni uçuş ve savaş tekniklerine ayak uydurmada zorlanmış ve sonucunda muharebeye uygun olmadığı kabul edilerek operasyonel keşif uçuşu eğitimleri için Hildesheim Keşif Uçuş Okuluna nakledilir. Naklin ardından Teğmen rütbesine terfi ettirilir. Eğitimini tamamlamasının ardından Prenzlau’daki Uzun Menzilli Keşif Okuluna atandı. Rudel kadınlara düşkün değildi, asla alkol ve sigara kullanmaz, erken uyur ve erken kalkardı. Arkadaşları onunla, Hans-Ulrich Rudel sadece maden suyu içer diye takılıyordu.

II. Dünya Savaşı

Polonya seferi sırasında, Breslau’da Polonya üzerinden uzun menzilli keşif görevlerinde gözlemci olarak uçtu. 2. Sınıf Demir Haç madalyasıyla ödüllendirildi. 11 Kasım 1939’da üst üste yaptığı başvuruların ardından pike bombardımanı pilotu olma talebi kabul edildi ve Crailsheim’de eğitime tabi tutuldu. 1940 Mayısında Caen’de konuşlu eski birliği Stg 3’e atandı. Britanya Savaşında üsteğmen olarak çatışma dışı görevlerde yer aldı. Halen iyi bir pilot değildi, Graz’daki okula eğitim için tekrar gönderilir. Ardından Molaoi’de konuşlu Stg 2’ye atandı. Kötü ünü onu takip ediyordu. Girit’in istilasında da yine çatışma dışı görevlerde yer aldı.

Batı cephesinden alınan Rudel, doğu’da büyük çaplı Barbarossa harekatının başlaması ile Doğu Cephesinde görevlendirilir. Artık kötü ünü çok uzaklarda kalmış, kendisini bulacağı ve ününe ün katacağı topraklara gitmişti.

23 Haziran 1941 tarihinde Sovyetlere karşı yaptığı ilk dört uçuşta başarılar göstermiş ve sonucunda 18 Temmuz 1941’de 1. Sınıf Demir Haç madalyası ile ödüllendirilir. 23 Eylül 1941’de kendisi ile birlikte bir başka Stuka pilotu ile beraber Leningrad bölgesinde Kronstadt limanında demirli Marat savaş gemisini 1000 kiloluk bombalarla batırır.

Marat Savaş Gemisinin Batırılışı

Marat Savaş Gemisinin Batırılışı

Aralığın sonuna geldiğinde 400. görev uçuşuna çıkar ve Ocak 1942’de Şövalye Demir Haçı ile ödüllendirilir. 10 Şubat 1943’de 1000 sortiye ulaşan tarihteki ilk pilot olacaktır. O dönemlerde pike bombardımanı için kullanılan Stuka uçakları modifiye edilerek kanat altlarına yerleştirilen iki adet 37 mm’lik toplarla yer hedeflerini imha etme görevlerini üstlenecek hale getirildi. G versiyonu ismi verilen (Ju 87-G) bu uçağa sahip olan Rudel, Kursk Savaşında tek başında 100 tank imha eder.

1944 Mart tarihinde Stg 2’nin grup komutanı olarak 1800’den fazla uçuşa çıkmış ve 202 tank imha etmiştir.

rudel4

Başarıları ve ünü Hitler’e kadar ulaşmış ve Hitler onun artık uçmasını riskli görmüş ve Rudel’in artık yeni yetişen pilotları yetiştirme gibi yer görevlerinde hizmet almasını istemişse de Rudel buna kesinlikle itiraz etmiş, kendisine takılacak Şövalye Haçı Altın Meşe Yaprakları, Kılıçlar ve Elmaslar madalyasını ve brövesini görev uçuşlarına devam edeceği sözü aldıktan sonra kabul etmiştir.

Colonel Hans-Ulrich Rudel (far left) of the squadron StG2 with colleagues

Albay Hans-Ulrich Rudel (en soldaki) Stg 2’deki arkadaşları ile beraberken

13 Mart 1944 tarihinde ilginç bir olay gerçekleşir. Kendisi gibi kahraman bir pilot olan Shestakov ile havada karşılaşır. Hava çatışmaları için uygun olmayan Stuka uçağı ile Shestakov’un kullandığı Lagg-3 uçağına karşı hiçbir şansı olmadığını bilen Rudel, vadiye doğru yöneldi ve yaklaşık üç metrelik bir irtiafa, ağaçların arasında ölümcül manevralar yaparak, arkasındaki Shestakov’dan kurtulmak istiyordu. Bu esnada uçağın arkasındaki nişancısı Gadermann’ın makineli tüfeği tutukluk yapar. Takip sürerken ani bir patlama sesi gelir Gadermann uçağın düştüğünü rapor eder. Sovyet makamları Shestakov’un çatışma kaybı olduğunu (yada kaybolduğunu) rapor ederler. Gerçeği hiçbir zaman öğrenemeyecek olsak da Rudel’in savaşın ardında anılarını yazdığı kitapta bu olayı şöyle anlatır;

” Gadermann tarafından düşürüldü yada sert manevralarda motorun geri akımından kaynaklı düştü? Bunun bir önemi yok. Kulaklığımda aniden bir patlama sesi ve umutsuz Rusça bağırışlar duydum. Rusların telsizini dinlerken özel bir durumun olduğunu anlamıştım. Sonradan anladık ki uçağın pilotu bir Sovyet Kahramanıydı, ona hakkını vermem lazım, iyi bir pilottu.”

1944 Kasımında yaralanmış ve aldığı yara nedeniyle ayağı alçıya alınmış ancak o haliyle uçuşlara devam etmişti.

Russland, Sturzkampfbomber Junkers Ju 87 G

8 Şubat 1944’de 40 mm’lik bir uçaksavar mermisi uçağa isabet etmiş, uçağın ön kısmı ile beraber, Rudel’in dizinden aşağısı da parçalandı. Bu esnada, kendisi de aynı zamanda bir doktor olan arka nişancısı Gadermann, onu sakinleştirmeye çalışmış ve panikleyip uçağın düşmesine engel olmuştur. Yere iniş yaptıktan hemen sonra Rudel’in ayağına ilk müdahaleyi yaptı ve kan kaybını durdurdu. Hastaneye kaldırılan Rudel hayatta kalacak ancak bir bacağını kaybedecekti. 22 Mart 1945 tarihinde tek bacaklı haliyle uçuşlara geri dönmüş ve savaş sonuna kadar otuzdan fazla tankı imha etmişti. Sovyetlerin kellesine 100.000 Ruble ödül koymasından dolayı Sovyetlere teslim olmamak için, kendisi ile beraber üç JU 57 ve dört adet Fw 190 ile iki saatlik bir uçuşla Kitzingen havalanına inmiş, uçakları kullanılamaz hale getirdikten sonra Amerikan 405. Hava Gücüne teslim olmuştur. 11 aylık esirlik sürecisinin ardından Amerika tarafından serbest bırakılmış ve 1948 yılında Arjantine göç etmiştir. Oraya göç eden diğer Alman pilotlarla beraber Arjantin havacılığı adına çalışmış, bu esnada diplomatik figürlerle sıkı ilişkiler kurmuş, Sovyetlerle olan soğuk savaşta gerekirse göreve hazır olduğunu belirtmiştir. Almanya’ya döndükten sonra bazı başarısız siyasi hamlelere girişti. 66 yaşında, 18 Aralık 1982 tarihinde hayatını kaybetti.

Rudel, 2530 görev uçuşunda hiçbir zaman bir düşman pilotu tarafından düşürülmemiş, ancak 32 defa uçaksavar atışı ve mekanik problemlerden dolayı inmek zorunda kalmıştır. Yaptığı acil inişlerin bir çoğu düşman topraklarına olsa da her zaman kaçmasını bilmiştir.

Otobiyografisinde anlattığına göre bir seferinde Sovyet topraklarında mahsur kalmış üç havacı personeli kurtarma görevi verildi. Uçağını bölgeye yakın bir yere indirdikten sonra mahsur kalan personeli uçağın kokpitine sığdırmayı başarmışsa da uçak çamura saplandığı için havalandırmayı başaramadı. Bunun üzerine mecburen kara yoluyla kaçmayı denediler. Bu esnada peşlerine düşen Sovyet askerleri onlara hem ateş açıyor hem de son hızla takip etmeye devam ederken karşılarına çıkan Dinyester nehrinde 580
metre boyunca buzlu suda yüzmüş ancak bu esnada arka nişancısı Şövalye Haçlı Hentschel soğuk suda şoka girer ve boğulur. Alman hatlarına iyice yaklaşsalar da üç personel Sovyetlerce yakalanmış ancak Rudel kellesine konan ödülden haberdar olduğu için can havliyle kaçmaya devam eder. Bu esnada yalın ayak, ıslak kıyafetlerle ve omzundan vurulmuş vaziyette karların üzerinden Alman mevzilerine ulaşır.

Toplamda beş kez yaralanan ve altı kez düşman topraklarına kurtarma görevine gönderilen Rudel oldukça cesur bir askerdi. Sıkı bir Nazi sempatizanı ve günlük hayatta da oldukça disiplinli bir insandı. Çeşitli Ju 87 modelleriyle uçsa da Fw 190 uçaklarıyla uçarak avcı/bombardıman görevlerini sürdürdü.

Kariyerinde 2530 görev uçuşunda 2000 hedefi imha etmiş, 800 araç, 519 tank, 150 topçu bataryası, 70 çıkarma gemisi, 11 avcı uçağı (Fw 190 ile uçarken), 4 zırhlı tren, bazı köprüler, bir destroyer, içinde Sovyet kahramanı ünvanına sahip devrimin sembollerinden Aurora dahil iki kruvazör ve Marat isimli bir Sovyet savaş gemisini batırır. 2530 görev uçuşunun 400 kadarı Fw 190 uçağı iledir. 30’dan fazla tek bacağıyla uçtuğu zamanlarda imha etmiştir. Savaştan sonra ünlü İngiliz Avcı Pilotu Douglas Bader ile yakın arkadaş oldu.

Ölümünden sonra Amerikalı bir koleksiyoncu, eşine tüm üniformaları ve madalyaları için 1 milyon USD teklif eder ancak teklif bayan Rudel tarafından reddedilir.

Kusursuz bir Nazi olan Rudel aynı zamanda Deutsche Reichspartei isimli partiye üye olmuştur.

1958 yılında anılarını yazdığı Stuka Pilot isimli kitabını çıkardı.

Bir rivayete göre Shestakov ile karşılaştığında, onu, düşük irtifada manevra yaparken, uçağındaki bombayı yere bırakmış ve hemen arkasındaki Shestakov’u bu şekilde düşürdü söylenir ancak Shestakov’un nasıl ve neden düştüğü hiçbir zaman bilinemeyecektir.

Madalyaları ve Başarıları

  • Altın ve Elmas süslemeli 2000 sorti cephe savaş klaspı
  • Luftwaffe Onur Kadehi
  • Altın Yaralanma Nişanı
  • Altın ve Elmas Pilot ve Gözlemci Nişanı
  • Altın Alman Haçı
  • 1. ve 2. Sınıf Demir Haç
  • Sövalye Haçı, Altın Meşe yaprakları, kılıçlar ve elmaslar (bu madalya altın meşe yapraklı olarak sadece kendisine verildi)
  • Macar Altın Cesaret Madalyası
  • İtalya Gümüş Cesaret Madalyası
  • Alman Ordu Radyosunda 5 kez ismi onurlandırıldı.
  • rudelsmedalsincolor-1
Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s